onsdag 22 juli 2009

Utflyktstider

Igår åkte sonen till mormor och morfar i Bålsta. Vi åkte upp och hämtade hem honom på kvällen. Men på vägen dit var det många stopp.
Vi stannade till i Barkarby och tittade på olika saker och kom sen till Outleten. Hittade inget, men det var kul att kolla in läget. Det var jättelängesen vi var där.

Idag skulle vi göra en marknadsundersökning på stekpannor, eller vi började igår. I Gustavsberg finns en shop med Hackman mm och där hittade vi en ny stekpanna. Många krav var det som måste uppfyllas innan inköp. Stor, minst 28 cm och helst mer än 21 cm i botten, med lite högre kanter...Men till slut hittades en som köptes.
Sen måste jag in i några små affärer till...Vidare mot Waxholm med 2 färjor.
På vägen dit stannade vi vid ett café Systrarna Delselius, som hade jättemycket nybakat som man bara kan drömma om. Sonen tog ett wienerbröd med choklad och en solbullle och maken tog en coup med pannacotta och jordgubbar med grädde. Jag tog en slät kopp te, men det var helt ok, för jag var mätt från frukosten.
Vi kom sen till Siggesta Gård, som jag bara hört talas om. Det är visst allsång där varje måndag och sen finns det bakluckeloppis ibland. Men de har även en äventyrsgolf-bana.

Här kommer vi med färja nummer två från Rindö till Waxholm. Här var det sommar igen med massor av folk, båtar och fiskmåsar. En korv utan bröd förgyllde min dag här. Det är mysigt att trängas med alla andra turister i de trevliga affärerna. Sonen köpte en strut med gelehjärtan så han blev glad igen. Han tyckte att utflykten tog för lång tid...Tid som han kunde köra tåg på istället...

Igår plockade jag även på de 540 pärlorna för juli månads pulsvärmare, här är mönstret.



Inga kommentarer: