tisdag 14 juli 2009

Minimålat

Nu är jag på G.
Jag har börjat att måla dörrar till mitt senaste dockhus. Jag säger inte sista hus utan senaste.
Jag har sagt sista hus förut och efter det har jag skaffat det som jag håller på med nu.
Dörrarna är målade en första gång och inte helt klara.
Det finns fördelar med att sitta ute och måla; bra ljus, gott om plats, man kan prata med grannen...
Det finns även nackdelar med att måla ute; färgen torkar fort och det kan bli klumpar, flugor gör avtryck i den våta färgen eller så surrar de kring mig så jag blir tokig.
Men jag har fortfarande inte bestämt färg på själva huset; blekgult eller falurött??
Vad tycker ni passar ihop med dessa färger?
Det ska vara ett svenskt hus med snickarglädje från 1800-talet. Jag tänkte vit snickarglädje på farstukvisten.
Nu när vi ska uppåt på semestern så ska det fotas för glatta livet. Där uppe i norr finns det underbara hus med hur mycket snickarglädje som helst.
Jag återkommer med foton senare.


Nu till tv-soffan för stickning och Allsång för att sen fira Victoria.

4 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Svårt att välja men jag tror jag skulle tagit blekgult, men rött är också fint..

Elenor sa...

Jag röstar på Falurött!

Birgitta sa...

Gult är faktiskt inte alls fult, tycker jag ;)

Hugomamma sa...

Varje gång jag tar ett färgprov i handen är det blekgult...
Jag ska leta efter en provburk och provmåla...
Återkommer med beslutet