lördag 11 juli 2009

Stora T som i Tålamod

Nån som vet vad detta är???
Ja, nu är svaret inte så enkelt som ett stort nystan.
Detta nystan är det som blev efter att jag repat upp allt jag stickat på den lavendelblå muskat-koftan.
Jag tyckte jag läste nästan hela mönstret innan jag började.
Spetsmönster brukar bara visa de räta varven, så jag stickade glatt på med aviga varv mellan de visade varven i mönstret, med påföljd att varken höjd eller maskantal stämde när jag kom till ett kontrollmärka där man skulle öka i var sida.
När jag sen läser lite noggrannare, står det att mönstret visat från rätsidan. Alltså inget om att sticka alla aviga varv, aviga. De var redan medritade i mönstret.
Jag blev sur, stickade inget på två kvällar och sen igår; jag repar upp allt to the bitter end.
Maken kan intyga att jag inte skrek en enda gång eller på något annat sätt visade vad jag tyckte.
Jag känner mig väldigt duktig.
Hur kul är det att repa upp 24 cm stickning på båda framstyckena och ett bakstycke???
Hur många skulle klara det utan ett pip???!!
Att jag sen inte sa så mycket över huvudtaget den kvällen....Who cares?

För att gratulera mig själv till detta piplösa uppnystande, åkte vi på utflykt idag till Rosersbergs Slott. Sonen vägrade vara kulturell.
Vi gick visning med ma & pa och sen var det fika i slottscaféet. En macka med brie/salami, soltorkade tomater i olja och paprika. Ja, utan mackan då förstås....och en kopp te.
På hemvägen åkte vi in till Stinsen och kollade lite. Där har jag inte varit sen -97. Det är större nu.
Nu ska vi skynda oss att grilla hamburgare innan det kommer regn, som visst var i Norrköping, enligt hemvändande grannar.

Inga kommentarer: