söndag 5 juli 2009

Måste passa på

Det är så tyst i huset. man vaknar inte av TVns barnprogram eller ett tjoho, när sonen hittar nån på Habbo...
Sonen är på semester, hos tant B i Eskilstuna och huset är inte sig likt...
Tänk att man nästan, jag sa nästan, kan sakna att tjata på sonen om tandborstning, påklädning, gå ut och lek med kompisar...
Vi äter frukost när det passar oss, ser på våra tv-program, om vi ens är inne...
Idag valde vi att gå på bio, och då inte en sonenanpassad film utan "Män som hatar kvinnor"
Det är säkert tre år sen jag läste böckerna så jag hade inga problem att se filmen. Jag kom ihåg saker, men störde mig inte på när filmen gick annan väg än boken.
Vi valde sen att äta mat och då inte på McDonalds som hade varit sonens förstahandsval utan Amazonas. Fast där vet jag att sonen också gillar deras grillbiff...Så vi åt en sån, maken med pommes och jag utan. Båda lika nöjda.
Jag känner mig nöjd med dieten, då jag hittills tappat 1,7 kg, på en vecka( fast jag vägde mig strax efter midsommar....)
Jag tänker mer på vad jag stoppar i mig och är inte sötsugen längre.
Men jag har nödproviant i form av mörk chokladkaka, 72%, med hallon...Men än så länge ligger den tryggt i skåpet ovanför micron, i alla fall tills sonen hittar den....

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Nu blir jag nyfiken, börjat med LCHF?

Anonym sa...

Hej Du! Är du hemma igen??? Hör av dig. Kram T