lördag 25 juli 2009

Sommarprat och stickning

Maken och jag tog en tidig morgonpromenad i diset vid 8-tiden. Ingen lång en, utan bara en sån där så man kommer igång.
Sonen hade vaknat strax efter att vi gått ut och satt nu som vanligt framför datorn.

Tog tidningen och gick ut i solen och satte mig och läste. Maken ville ha frukost, och den intogs ute, för att det inte regnade och det var semester och sommar....

Ville ha med M till Sickla för att kolla tyger, men hon skulle jaga gympadojor till sönerna.
Maken fick följa med istället. Inte in i tygaffären, men till Sickla...Det märks att det är semestertider, för nu kunde man välja var man ville parkera fast klockan var 11.
Började att dra igenom den nyaste gallerian med en massa klädaffärer, men inga kunder.
Sen blev det tyger för mig och maken gick mot Clas Ohlson, som tack och lov finns även där.
Hittade inget som föll mig i smaken. Varför är det så långt till Kinna????
Jag ville ha nåt blommigt tyg till nya kuddar som är 50*50 cm som ska ligga i ryggen på stolarna ute, så det blir lite skönare...

Åker hemåt med bara ett inköpt hamsterhus, en pluring ( en liten rund knapp som man sätter i disktrasan i så den torkar...) och lite vin. Plus makens Clas Ohlson-inköp.

Tar ut min mobil och sätter på radions P1 när klockan är 13. Sommar med Morgan Alling.

Stickar febrilt till hans berättelse om sin barndom och bra musik. Det är den andra svarta halvvanten som ska med upp på måndag som stickas fn. När jag inte tar nån annan för att variera lite....

Inga kommentarer: