lördag 4 juli 2009

Ture turist

En lördag i Gamla stan är man inte direkt ensam. Det är några fler som vill vara ute i det vackra vädret och se vår vackra huvudstad.
Jag träffade E vid riksdagshuset. Konstigt nog var det inget problem att känna igen henne, fast vi inte setts på nästan 20 år...Visst, jag har läst hennes blog och sett lite bilder, men jag visste hur hon skulle se ut.
Hon visste att jag fortfarande är rödhårig, och gillade grönt.
Vi tog en sväng in i Gamla stan och på Stortorget var det fullt med turister.
Vi var fikasugna och hittade den perfekta fikaplatsen. Grillska husets takterrass Lagom soligt, lagom mycket folk och ganska lugnt och fridfullt.
En räkmacka utan macka men med ägg, räkor och majonnäs. Riktigt gott! Väl värt ett besök. Samtidigt stöder man Stockholms Stadsmission.
Hemma igen ville jag visa upp min fina blomma som jag köpte igår. En hydragena står det på, men heter den inte hortensia? Så mycket var det med min blomkunskap...Nåväl, den är snygg i min gummikruka av bildäck i alla fall!

Rabatten på terrassen blommar mycket nu. För att glädja andra som inte kommit och njutit live, så kommer här några bilder...Det röda här nedan för är en väktare eller trädgårdstomte. Han håller koll på trädgården på natten, tillsammans med övriga i samma skrå.

Inga kommentarer: