måndag 27 juli 2009

Var är vi?

Efter att vi kommit en bit på vägen svängde vi av vid vad som var ett kinesiskt tempel eller likande, vi var i Älvkarleby.

Det var det första oväntade stoppet på vår resa norr ut.
Vi har också sett tågstationen i Ockelbo och Söderhamn...

I Ockelbo var vi i "Daniel"-land, men inte en enda souvenir fanns. Borde det inte vara en bra affärsidé att sälja muggar eller likande med ett foto på honom och kanske på Victoria??
Jag hade önskemål om att se Kondiset på Rådhustorget i Söderhamn, men det var stängt måndagar och tisdagar i juli. Hur kan man göra så? Eller är det så få turister som kommer till Söderhamn??? Anledningen till att jag ville besöka detta kondis är att det är med i Konditoriboken och där jag prickar av dem ett efter ett med datum. Men jag har fotat det, räknas det då???

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så trevligt att få reseberättelser, fortsätt med det!! Annars ha det så bra och skicka en tanke till dem som arbetar. Kram T

Anonym sa...

En kommentar till. DU HAR ALLTSÅ MISSAT GARNTJÄNST I KILAFORS!!! Aja baja.. Kram T

Monica Hansen sa...

Konditoriboken låter roligt..

Hugomamma sa...

Jag har inte missat garntjänst, men inte ens jag kan få det till "på vägen upp"...Möjligtvis om det kan finnas tåg i närheten.