torsdag 13 augusti 2009

Färgning pågår

Tidigare i sommar stickade jag klart denna tröja i mohair från Drops. Först nu har jag sytt ihop den.
Den är kort i midjan men långa ärmar. Kragen lägger sig utåt. Ser kanske konstig ut när den logger ner....

Sen kom lusten att färga garn tillbaka. Kanske för att semestern snart är slut...Måste hinna med några saker till...
Koll-aid letades fram och det två-trådiga garnet från loppisen i Piteå.
Hela köket doftar gott av karamellfärgen, eller drickan som det är...

Denna gången kom jag ihåg diskhandskar, för inte bara garnet blir färgat utan även händerna om man inte aktar sig.

Färdigt resultat. Men vad ska jag sticka av dem?
Jag trodde inte att den blå-lila skulle bli så bra. Det är 2 påsar gult, 1 påse blått och 1 påse lila. Den gula var lite taskig färg så jag la den i det blåa vattnet, när jag hade färgat klart det blåa. Blev lite turkost och en fin övergång.
I mitten är det grönt, orange och cherry och den vänstra är gult, grönt och orange.

1 kommentar:

maja sa...

vilka fina färger, det blir nog roligt att sticka av. Det hade varit jätte roligt att träffas, men vi var nog där lite tidigare tror vi, men kolla korten ni,ser ni en svart klädd knubbis på något kort så är det jag :)
Nej , vi åker Södertälje mot strängnäs och nu är vi snart i Enköping.