söndag 30 augusti 2009

Små saker- stora pengar

Idag var det dags för tjejmilen, för vissa och för andra miniatyrmässa... Olika falla ödets lotter. Men alla slogs vi om samma parkeringsplatser på Östermalm.
Modern och jag hittade en till slut och inköpandet kunde börja.
Inte så många intressenter idag som det kan vara. Men de kanske springer idag istället...
Här står A med sin Skalaminimal i centrum, glatt leende.

Här är bilder på mina fynd. Ett kakelark i plast och två ark med bilder man kan sätta i tak eller på vägg. Kanske en stor tavla...
Modern inhandlade ett konservatorium, det första hon gjorde. Jag köpte mitt det sista jag gjorde innan vi gick. Jag slapp att släpa runt på mitt...
Jag vet att jag inte skulle skaffa fler, men det var ju så billigt...Så då slipper jag köpa dyrt när jag väl ska ha en. Kvinnlig ekonomi.
Julgranssaker är alltid bra att köpa i god tid. Jag har ju två klara hus som måste julas.
Stråband till hattar i natur och rosa, en tallrik med mat.
Knappar, bomullsgarn och ullgarn, halsband, nyckelknippa, klippdockor, förpackning med dockskåp och ljus. Allt i skala 1:12
Ett påskhus och en vagn i skala 1:124, alltså 1/12-del av skala 1:12. Dessa saker ska stå i ett dockskåp i dockskåpet....
Jag kommer inte att skriva hur mycket allt detta kostade...Eller när jag ska göra alla saker...
Åkte en sväng till T för att få några böcker som hon läst ut. Deckare...
Fick även ett hg handfärgat merinoull, som damen i fråga hade köpt fel. Helt underbart garn som ska bli den där knapphålshaslduken som jag hade planerat men saknade garn till....
Bild kommer senare.

2 kommentarer:

Smycka sa...

Å vad jag önskar att vi bodde närmare varandra! Då kunde du visa mig hur jag ska göra vissa saker. *suck* Jag vill ju så mycket men kommer liksom inte igång! Har typ tre skåp som väntar på att göras iordning. Har "fyllning" till dem alla, men kommer liksom inte igång!!! *hm* Kanon bra fynd i alla fall! =o) Snyggt också!

Anonym sa...

Hur man får det till knapphål, fantasin är underbar. Jag får inte det, men nu förstår jag vad du menar. Fortsätter med mina Lidl sockor i stället!Kram T