onsdag 26 augusti 2009

Ny gammal bok

Jag sträckläste slut den förra boken, Sommardöden av Mons Kallentoft igår. Middagen blev lite senare än vanligt.
Eller, det är ganska vanligt att jag bara ska läsa klart och sen blir det mat.
Grannen lånade ut denna bok, som för en gångs skull är en roman. Målarens döttrar, av Anna-Karin Palm. Den kom ut 1998, så jag hittade ingen bild på nån bok-sida...

Jag började i morse på tåget så jag har bara hunnit 30 sidor, men än så länge känns den spännande. Jag återkommer med en liten recension senare.


Jag håller på att virka min sjal. Men nästa vecka ska jag hålla kurs i Sigtuna 3 dagar, jobbkurs, och funderar på om jag ska låta den virkningen följa med. Inget mönster att lära sig och bara garn, sjal och virknål att hålla reda på.
Jag är sugen på att börja på septembermuddarna på muddklubben. Det var så snygga flätor...

Inga kommentarer: