måndag 17 augusti 2009

Nya tag, om ett tag....

Man ska inte börja jobba efter semestern...Man ska liksom bara glida in i gamla vanor, men på ett lugnt sätt.
Idag var första jobbdagen efter 4 veckors ledighet.
-Vi vet vad du gjort på semestern, sa mina kollegor som kollat min blogg.

Har ont i axlarna och i käkarna. Det sistnämnda kan vara för att jag gäspat så mycket.
Kom ihåg lösenord, men hade andra problem att komma ihåg... Det kommer att lösa sig. I slutet av veckan är det som om man aldrig varit borta. Bara det i sig är skrämmande.

Tänkte, när jag är klar med det hemliga projektet och ärmarna till den lavendelblå koftan, att jag skulle virka en sjal.
Jag fick lite garn i våras som legat till sig och då kom jag på sjalvirkning. Bra projekt framför TVn nu när det tydligen är höst, i alla fall enligt SL, som fått ny tidtabell...
Tony Irvings sjal var det jag hade tänkt ge mig på...

Jag tänkte mig lite randigt då det stora nystanet inte räcker....
Ska sova lite middag innan maken kommer hem, nu när besöket åkt hemåt...
Förresten så hittade vi den gömda skatten igår kväll...

Inga kommentarer: