tisdag 25 augusti 2009

Nyklippt och nybakat

Idag blev jag av med håret, ja eller i varje fall en del av det.
Denise har klippt mig igen och det är lika skönt varje gång, för jag har så mycket hår.
Inte tjocka hårstrån, men miljarder. Känns det som...
Nu är det i alla fall klippt, så jag kan klara mig ett tag. Det är kul att klippa sig hos nån som kan sitt jobb. Alltid ny frisyr när jag kommer därifrån. Det kanske inte alltid är så mycket ändring, men alltid är det nåt.
När jag kom hem sa sonen att han inte orkade åka och ta kanske säsongens sista dopp. Han var trött. Men fem minuter senare ville han baka en kaka. En mjuk pepparkaka skulle bakas.
Ett ägg hamnade på golvet...smeten var lite eller mycket rinnande. Han hade blandat ihop mjöl och mjölk. 2 dl mjölk istället för 2 dl mjöl. Det var bara att hälla ner mer mjöl i smeten tills konsistensen blev mer normal. Men sammantaget blev det en bra kaka...
Han "orkade" ingen middag, men han kunde provsmaka kakan....

Vi skulle kolla lite i Kurvan och hamnade till slut på Lidl. Där fanns det 4 paket brunt strumpgarn kvar...10 paket sammanlagt har jag fått tag på, 5 av varje färg. Det var ju så billigt...
Så ni som fortfarande letar efter strumpgarnet; Sveavägen och Kungens Kurva är länsade.

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Ibland funkar ingen annan mat än kaka, så är det ju...