lördag 1 augusti 2009

Loppis mm

Igår var vi till Teknikens Hus i Luleå.
Det var bara att utfodra barnen så sprang de och lekte av sig själva. Jag hittade en bänk i solen på gården.
Efter det var det ett Världskulturarv på tapeten; Gammelstads kyrkby utanför Luleå. Som motvikt besökte vi ett köpcentrum efter det på vägen hem.

Idag har vi varit på loppis i Piteå, där jag, av en händelse, hittade tvåtrådigt vitt ullgarn för bara 38 kr/hg. Jag köpte 3 hg. Inte för att jag vet vad jag ska sticka, men det finns säkert nåt som väntar på att upptäckas.
Sen hittade jag ett tittskåp för bara 30 kr, som jag tänkte slakta när jag kom hem och ta de saker i det som jag behöver till mina hus. Det låg ett par glasögon t ex och lakansbuntar.

En sväng i stans centrum hanns också med och en fika, dock ej här på Ekbergs Konditori. (Finns också med i Konditoriboken...)
Efter det blev det ett besök i Öjebyn med kyrkbyn kring kyrkan.
K bodde där innan hon blev sambo med U och mina vänner i Göteborg, eller rättare sagt, Floda gifte sig där. Jag var bjuden på bröllopet men kunde inte åka. Nu har jag sett kyrkan...
Men sen har vi bara varit hemma och tagit det lugnt.
Jag och K handarbetar under träden och grabbarna ser på simning på TV. Man kan dricka vin på båda ställena, så det gör vi...
Snart är min poncholett klar...Vad ska jag sticka då???

Inga kommentarer: