onsdag 19 augusti 2009

Solen skiner idag

Varför är det bästa vädret innan skolan slutar, i maj och när skolan börjar igen, i augusti?
Är det för att man ska stå ut med vardagen lite lättare om det är varmt och skönt? Kanske glömma bort det tråkiga om solen skiner?
När man ändå är ledig så visst är det bäst om solen skiner då också, men man är lycklig bara för att få vara ledig...Man hittar på saker även om det regnar.
Nåväl, så bjöd eftermiddagen på strålande sol som jag lapade på vår terrass med boken i handen.
Ett glas loka med päronsmak och en nektarin.
Just nektarinen kanske inte var så genomtänkt, då jag är allergisk mot dem. Inte för att munnen börjar svullna eller så utan att jag nyser och det kliar i öronen. Inte så kul det heller, men säsongen är så kort.
Jag hann i alla fall läsa ut min bok innan maken kom hem och det var dags för middag.
Den här boken tänkte jag läsa på tåget i morgon: Sommardöden, av Mons Kallentoft.
Äntligen en pocket som är mycket lättare att ta med i väskan och som inte väger ton.
Det är ju så mycket annat som ska med i en handväska...
I kväll är det mer idrott så kanske att sjalen kan bli klar då....

1 kommentar:

maja sa...

Den boken började jag på tidigare i sommras men jag tyckte inte riktigt om den. du får säga sedan hur du tyckte om jag ska ge den en ny chans.