onsdag 23 mars 2011

Glass är gott

När jag åkte hem från stan där jag varit efter jobbet, var det vår i luften. Jag missade precis ett tåg, så jag tog vägen om Pressbyrån i centralhallen för att titta lite i sticktidningarna som finns där.
Nu fastnade jag inte för någon tidning, men väl en glass.
Det fick bli en liten Ben & Jerry Choclate fudge brownie, den nedersta burken på bilden.
Om man låter glassen vara lite, så den smälter, så är den så god med riklig chokladsmak och kakbitar i.
Mmmmm
Igår kväll stickade jag då klart babykoftan i ull.
Jag är väldigt nöjd med den, ser söt ut. Nu ska det bara hittas 5 stycken ursöta knappar också, så är den klar att lämnas över till den blivande modern, eller kanske vänta tills babyn kommit ut...
Här är mönstret. Jag har stickat i Lanett istället för Fabel, det är samma masktäthet och av en händelse så fanns det i mina lådor redan och bara väntade på att bli babykofta. Så det passade ju bra då...
Jag tror att jag får fortsätta med min kofta i Lucca Fino så den blir klar nu till våren. Men jag har varit i påsen med det vita ullgarnet, som jag köpte förra söndagen, och nosat lite...klämt lite...kollat vilka stickor man ska ha...kollat så flätstickan finns på sin plats...så det kanske inte dröjer så länge tills jag varvar projekten...om jag säger så.

2 kommentarer:

maja sa...

Jätte söt kofta, mamman och babyn blir säkert nöjda

Hugomamma sa...

Det tror jag nog, hon kan inte sticka själv...och inte heller babyn :-)