torsdag 17 mars 2011

När man inte tycker att det är så roligt...

Jag tycker inte att det är så roligt att virka och speciellt inte grytlappar.
Men jag tycker att det är fint med virkade grytlappar.
Förut hade jag min mormor som alltid var villig att tillverka minsta lilla sak som jag frågade om. Så är det inte längre. Men jag har kära T, som gillar att virka och eftersom jag stickat sjalar och barntröjor för henne, så virkade hon dessa fina grytlapparna till mig.
De två med blommor är en afrikansk blomma i mitten, som jag gjort en hel väska av...OK, den blomman gillade jag att virka...Och så är det en prinsesstårta, tyvärr i garn.
Jag kommer några cm på koftan varje kväll, men det går inte tillräckligt fort.
Kanske ska jag börja sticka på tåget, istället för att läsa. Men hur ska jag då klara att inte få veta vad som händer i min bok? Den börjar, eller rättare sagt, den är, väldigt spännande så det ryker lätt 30-40 sidor....
Samtidigt vill jag bli klar med koftan och ta tag i de andra mer lockande projekten.
Men, men, allt har sin tid och jag kanske ska ta det lite lugnt och bara sticka på koftan hemma framför TV.
Sonen ska ut och prya eller praoa eller vad det nu heter, nu för tiden...Tre dagar ska de vara ute i arbetslivet.
Men varken mitt eller makens arbete är sådant där man kan ta med barn och låta dem prya. Så vad göra?
Först frågade han på djuraffären, men de ville ha äldre, han gå bara i sexan. Sen kom han på att han skulle prya i sin gamla skola med sin favoritlärare, Tessan. Bara att få tag på denna Tessan är ett projekt i sig, men idag lyckades han.
Hon blev jätteglad att han frågade henne, han var hennes favorit också i hennes första klass.
Han ska alltså prya/praoa i en lågstadieklass med fritidsledaren eller vad hon nu är. Kanska han kan få hålla en lektion i något, sa jag till honom...Men det får vi se hur det blir.
Annars håller jag på att funderar på min kommande födelsedagspresent på lördag. Vad ska hända? Vad ska vi göra? Vad ska vi äta? Vad ska vi dricka? Det kanske inte kommer något inlägg på lördag, men då vet ni att jag inte vet vad jag ska göra ändå...

Inga kommentarer: