torsdag 25 mars 2010

Hål igång

Igår landsförvisades jag från soffhörnan upp på andra eller rättare sagt, tredje våningen. Det var fotboll och Zlatan på TV,
Maken menar att han inte körde iväg mig och det gjorde han kanske inte med ord...Men jag är absolut inget stort fotbolls eller idrottsfan över huvudtaget, om det inte är OS eller liknande.
Nu fick jag lägga mig i sängen och kolla på TV, då kan man inte sticka.
Sen kom jag på att sonen både har en TV och en soffa, så då förflyttade jag mig dit och hämtade upp min stickning.
Konstigt nog kändes den gröna hålstickningen ganska trevlig igen, efter nån vecka i träda...
Har jag sagt att jag gillar grönt? Oj, man kan t om se min kudde, som är snarlik i färgen; grön...
Jag gör i alla fall den här tröjan fritt efter Swiss Cheese Shawl men inte lika hålig...
Merinogarnet är i alla fall mjukt och skönt.

När jag kom till jobbet i morse hade en kollega köpt Hemmets Veckotidning, tror jag och där fanns små äggvärmare som man kunde sticka och sen virka söta kyckligar till...Kanske ska se om det finns något kycklinggult garn i gömmorna...
Sonen är sjuk, förkyld, så det kanske finns lite tid till att pyssla, bara så där....

Inga kommentarer: