onsdag 17 mars 2010

Nya skor

Jag såg lite av "Sex And The City" alldeles nyss.
Carrie får syn på ett par underbara rosa högklackade skor, som hon ska ha på sin sista date med Mr. Big.
Jag tittar på mina skor, även om det inte är en sista date med Mr. Big, så ser de förskräckliga
Jag har inte längre på mig mina curlingkängor, utan har mina walking-skor. Gröna med gore-tex och kraftig sula. Men nu har jag haft dem ett drygt år och de blir inte vackrare för var dag som går, utan tvärt om.
Det känns dessutom som om man skulle vilja ha lite nättare skor, det är ju nästan vår.
Jag vet att det snöade i morse och att det fortfarande kan snöa många veckor till. Men måste man vara så himla förståndig jämt?
Kan man inte få ha på sig ballerinaskor med rosetter, bara för att...?!
Man skulle i alla fall bli lite gladare, åtminstone tills man frös om fötterna ordentligt...Men i alla fall...?!
Men det kanske är vuxenpoäng att vara förnuftigt klädd på fötterna. Men hur många poäng ska man ha egentligen?
Min bästa väninna Bubbi, kommer i helgen och hälsar på och då ska jag i alla fall kolla lite på vårskor.
För visst är det så att när det väl kommer en vår, så har du inget att ta på dig och hur kul är det, på en skala mellan 1 och 10??
Detta har även skofirmorna klurat ut, så varje dag är reklamen både i tidningarna och i posten full med snygga vårskor.

I övrigt har jag tappat inspirationen med den gröna håltröjan...Jag ska inte ge upp, men hela tiden planerar jag nya projekt, fast inte ens framstycket är klart.
Jag ska visa bild på det, en annan dag.
Idag ska jag äta middag med min kusin, inte från landet, men från Stenungsund och det ska bli trevligt. Vi träffas nästan oftare nu är när jag bodde i Göteborg.

1 kommentar:

Anette sa...

Skönt att inte ha dom problemen längre.Jag äger bara ett par sandaler. Det är allt i skoväg. Jag kan inte "trycka" ner fötterna i några skor längre, och eftersom jag sitter i rullstol räcker det ju med ett par sockar för det mesta;) //anette