torsdag 11 mars 2010

Litet men naggande gott

Vi har ett projekt på Miniatyrforumet, där jag är med, som nu gäller kläder, hattar, väskor, skor och då tänkte jag att det skulle passa att min kofta, som jag påbörjade i höstas, skulle vara med. Jag har dessutom ett påbörjat gatustånd som behöver mer attiraljer.
Där ska säljas stickat och garn...Allt i skala 1:12

Men när jag skulle fortsätta med koftan i helgen, tyckte jag inte att den blev bra, så då repade jag upp den också, se gårdagens inlägg...

Men nu måste jag sätta lite fart med stickning i miniskalan, så jag blir klar någon gång. Garnet jag har är tunt ullgarn eller bomullsgarn och stickor 0,75. Lite tjockare än synålar, men det sticks en hel del om fingrarna kommer emellan. Och det gör de ganska ofta. Sen måste man vänta tills såren läks innan man sätter igång igen.

Jag har gjort en tröja och en är påbörjad, som stickning och ligger på kanten. Två sjalar är också klara och en himla många mössor. Nu har jag inte stickat alla mössorna, utan det är ett par fingervantar i angora som jag slaktat alla fingertoppar på och gjort mössor av...Eftersom jag inte gillade håriga vantar, så tyckte jag att de kom bättre till sin rätt på detta sättet. Kanske ska ner i vantlådan och se om det finns fler att ta. En skinnmössa kanske skulle sitta bra. Om jag inte minns fel så har säkert maken några passande handskar som jag kan ta. Sen kan han få nya när han fyller år i november, så vet jag vad jag ska köpa till honom då...Hmmm ingen dum idé...

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

ojojoj.. st nr 0,75!

maja sa...

vilket pillgöra :)