onsdag 24 mars 2010

Påskförberedelserna har börjat

Man måste börja så i tid om kycklingarna ska ha nåt gräs att stå i.
Inte levande kycklingar utan sådana där små ludna saker som man har till påsk.
Min mamma sådde alltid gräs när jag var liten och det är en tradition som jag har fortsatt med.
Sonen är måttligt road och frågar vad jag ska med den där formen...
Jag ska även köpa påskris, i år med fjädrar på, för de jag har, är så tuffsiga...Men allt ska gå i brandgult/ gult, för det passar de påskkärringar som jag och Muminmamman gjorde när barnen var små, sådana av äggkartong och flörtkulor... Bild kommer säkert senare. De är ju redan klara sen några år...
Men det är inte bara gräs som ska sås, nya vårgardiner ska upp och jul/vintergardinerna ska ner. Det har ju varit så mycket snö, att det har nästan känts som jul hela tiden. Men nu får det vara slut!
Jag ska sy nya gardiner till vardagsrummet och sätta upp andra i köket. Kanske de andra rummen får nyuppsatta med...Man kan ju inte orka allt på en dag, men det är nog lördagen som får ta den smällen...
Kanske ska man dessutom beställa sig en liten deckare till påsk, ett Påskekrim, som norrmännen säger...
Kanske Viveca Stens andra bok, vad den nu hette, fick reklam från Bokus.com...

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Sådär gjorde vi också när jag var liten, men med smörgåskrasse:)

Glad Påsk!

Muminmamman sa...

I Mumindalen odlar vi också påskgräs!