fredag 26 mars 2010

Vårkänsla

Igår ändrades kvällens förutsättning då sonen blev sjuk.
Jag skulle ha träffat mina kollegor för en trivsam middag, men denna fick då ställas in.
Sonen och maken skulle ha åkt till Södertälje för att kolla på Leksands match mot just Södertälje i kvalserien. Detta fick också ställas in. Tur var kanske det, Leksand förlorade...
Dock blev sonen nöjd när han fick våfflor, det var ju vårfrudagen igår...

Uppe i mina lådor hittade jag fyra nystan velourgarn, som säkert vad tänkt till nåt speciellt när de köptes för sisådär 3 år sen i Jönköping...Men detta speciella är sen länge bortglömt och nu skulle de bli en virkad sjal. Tur att jag fick ta plats i soffan igen, så jag kunde virka...En TV-kväll tog den.
Jag tror att Hjälpstickan så få den...Jag är ingen sjalmänniska, hur nu en sån är. Jag gillar att tillverka, men har svårt att bära dem snyggt. Det bara åker ner och har sig...

I morse ville jag testa att virka kycklingar, så här blev den.

Väldigt kul att virka. Jag har inte virkat såna där amiguramisar eller vad det nu heter, förut. Men jag tror att det kanske kan bli fler kycklingar...Även detta garnet fanns i mina lådor.
Man kan ju undra hur mycket som finns...
Som om inte detta var nog, så sydde jag igår gardiner till vardagsrummet. Eller sydde och sydde, det är panellängder som skulle fållas, men i alla fall...
På köpet la jag upp helgens inköp av jeansleggings. Jag är ju fortfarande för kort för min storlek...Lär nog aldrig komma ifatt även om proportionerna är lite ändrade...
Helgens handling av mat är också avklarad i förmiddags och så även två tvättar och en städning av hallgolv med 12 ton grus på...
Maken kommer inte att känna igen sig; nya gardiner uppsatta i vardagsrummet efter att ha beträtt ett nystädat hallgolv. Hur många godfru-poäng är det?
Sen till den sista av dagens vårhändelser; jag har släpat upp vår/sommarkläderna från källaren för att sortera ut det som jag inte kan ha längre...För att kunna köpa nytt.

1 kommentar:

Anette sa...

Det var det värsta vad du har hunnit med mycket:)! Kycklingen var jättesöt! Är det kanske Gullefjun?