tisdag 9 mars 2010

Sol ute, sol inne

Solen har skinit för fulla muggar idag, både inne och ute.
Den mesta tiden i vinter har vi haft på extra element på jobbet för det har varit så kallt. Det är det inte längre...Men man vågar inte vädra, ännu, då kanske man förfryser igen....

Här är mönstret på min åttiotalschocktröja... Jag hann i morse med att grabba tag i en oläst bok att ha på pendeltåget.
Nästa bok Skugga, av Karin Alvtegen. Jag gillar hennes sätt att skriva. Jag har väldigt lätt för att fastna i boken och glömma allt runt omkring, på gott och på ont, när man åker pendeltåg...

Av en händelse var jag tvungen, när jag gick förbi, att gå in på Vendelas garn på Drottninggatan för att köpa ett nystan Alpacka från Drops, så jag kan sticka månadens pulsvärmare.
Turkost, tänkte jag, för en gångs skull...Och leta nu inte upp de där värmarna jag stickade i höstas i turkost med pärlor. Det är inte samma turkosa färg.
Snart ser ni att även jag kan förnya mina färger...eller kanske inte, men vem bryr sig?!
Men vi kom att prata om, jag och denna Vendela(?) om min resa till London förra veckan.
Hon fick några tips om garnaffärer där....Tänk så lätt man kan få andra att bli sugna på att åka dit. Man bara droppar lite om garnaffärer och fina nystan...så sköter det hela sig själv sen.
Kanske kan få provision från Bigtravel.se, som jag åkte med...Ska kolla upp det och återkommer.

2 kommentarer:

Pixi sa...

Den har jag inte läst men fullkomligt slukade hennes bok "SKAM" den var kanon,håller med ,hon har ett bra sätt att skriva!!Vad kul att hitta garnaffärer utomlands!! =)

Hugomamma sa...

Visst är det underbart! Jag har testat flera städer, alltid med gott resultat. Problemen är oftast bara att lura dit resten av familjen...