tisdag 25 september 2012

Det är så tomt




Så här ser det ut i min garderob nu för tiden.
Det är inte så att allt jag äger och har ligger i tvätten eller strykhögen.
Jag har inga fler kläder! Kanske några till som faktiskt ligger i tvätten, men det är inte många...
Jag har vuxit ur min garderob, kan man nog säga.
I källaren har jag ännu en plastsäck där jag nästan varje dag lägger i urvuxna kläder.
Det är inte så att kläderna krymper i garderoben utan det är jag som krymper.
Det är en angenäm känsla som fortfarande är ovan.
Men jag hinner inte köpa nytt i samma takt och det är väl kanske inte heller meningen. Jag kommer ju att minska ett bra tag till.
Men jag tittar ofta i klädaffärerna utan att köpa. Jag vet inte vad jag vill ha. Men det löser sig nog.

Kanske kan jag sticka klart min sjal idag.... Jag tror att det bara är avmaskningen kvar. Bild kommer senare.

3 kommentarer:

Agneta sa...

Symaskin och sy in? Fast det är väl kul med nytt också.
http://theswedishcorner.com

Hugomamma sa...

Inte roligt och det blir inte bra... Köpa nytt och hålla igång Sverige.
En fika efter jobbet nån gång innan nästs sekelskifte?

Muminmamman sa...

Det är så kul att se dig!