söndag 23 september 2012

Jag ger upp....

....Tillfälligt.
Jag påbörjade en sjal i veckan, Lotus Shawl.
Jag tragglade och repade och stickade och repade....
Så repade jag upp allt och slängde bort.
Jag ger alltså upp, tillfälligt.
Jag har intentionen att börja om lite senare, när lusten faller på igen. Jag tror inte att det tar så lång tid tills jag tar tag sjalen, för jag gillar mönstret, bara jag får till det.



Men jag känner för en ny sjal i rosa toner, inte så blålila som på bilden.
Den ska passa min nya höstjacka. Kanske är det dags att börja använda den snart, när det inte är så varmt längre.
Jag hittade en Zauberball i lämplig färg. Stickor 3.5 80 cm lång bambusticka. Rätstickning med ökning varje varv i sidan och vartannat varv i mitten.
Jag har inte bestämt mig för om det ska vara volang eller spetskant eller bara avmaskning.
Återkommer närmare slutet.
Annars har ett mindre städdille drabbat mig idag. Det kan hänga ihop med att vi får middagsgäster... Men det gör inget.

Inga kommentarer: