lördag 15 september 2012

Trevlig dag i Gävle




Maken och sonen ville åka till Gävle för att gå på Järnvägsmuseet och kolla in nya och gamla tåg.
Jag släppte av dem vid museet och åkte sedan till centrum. Jag parkerade vid stationen.
När jag parkerat gick jag mot stationen och där stod tåget, se överst.



Även en rälsbuss fanns vid stationen. Jag tog kort och skickade till maken som knappt kommit in på museet, än mindre sett något tåg.
Jag mötte Maja där. Vi gick in till centrum.
Bland det första vi såg var en garnaffär, som av en händelse...



Garnet heter den och ligger på Drottninggatan 30.



Vi gick vidare för en fika på Konditori Lido vid stora torget.
En liten kaka med citronsmak och en kopp te.
Vi gick vidare mot en andra garnaffär.



Men där var det stängt på lördagar. Hur man nu kan ha stängt lördagar.... Vill man inte finnas kvar?????









Gävle är bockens stad och vi hittade en hel drös bockar, som inte kan brinna upp....



Maja köpte fleece för en kappjacka i plommonfärg. Snyggt!
Vi åt lunch i en galleria. Och pratade mycket.
På Åhléns köpte jag en grön tröja.



I small. Jag vet inte sist det hände. Men den passade, och jag är så lycklig.



Det här garnet köpte jag, entrådigt ullgarn från Ullcentrum.
Kanske kan bli en sjal eller nåt.
En jättetrevlig dag i Gävle med sol och trevligt sällskap.

1 kommentar:

maja sa...

Ja vilken mysig dag det blev. Vi måste fixa till det lite oftare, det ska inte behöva ta flera år mellan gångerna. Tack för idag :)