torsdag 20 september 2012

Sött och salt





Fina väninnan J och jag träffas efter jobbet i stan.
Vi äter gott på Waynes coffee, jag en bagel igen och J en toast.
Efter att ha tittat i en massa klädaffärer, åker vi till St Eriksgatan 99 och Choklad & Lakrits. Det är lakritsprovning.
En och en halvtimme bara provning och information om lakrits.
Vi får ett glas rött vin till och känner vinets smak förändras i takt med lakritsens intagande.
Det är gott!
Faktiskt så är den isländska lakritsen bland det godaste men inte godare än turkisk peppar.... Eller pingvinburken....
Jag köper med en godispåse hem.



Och chokladkakan är underbar med frystorkade hallon. 50% chokladhalt.
God! Väldigt god!
Nu hemma igen med en kopp te.

2 kommentarer:

Muminmamman sa...

Den isländsk lakrtischokladen är sjukt god m en latte ;) det får bli på en lunch nästa vecka!

Hugomamma sa...

Jag förstår det även om jag inte gillar latte... Vaddå EN lunch?! TRE luncher