lördag 1 september 2012

Upptagen




Sonen och jag var och handlade på ICA Maxi i Alby i förmiddags.
Då ser jag denna bil, se ovan....
Den skylten vill jag ha!!!
Det var länge sedan jag såg en egen skylt.
Och när jag tänker efter, ännu längre sedan jag såg budskap i bakrutan. Ni vet; sådana man hade på åttiotalet.
Jag hade en grön golf med just sådana klisterlappar.
Först hade jag " Om du är rik, är jag ledig". Med den hade jag och väninnan roligt. Som när en bil kör upp precis bakom oss på vägen, killen håller upp ett par hundralappar, jag nickar och gör tummen upp. Sedan skiljs våra vägar...
Nästa skylt jag hade var " Varför är jag inte rik istället för vacker?".
Jag fick en mugg med samma text senare.
Jag kommer ihåg att mina killkompisar som lånade bilen, inte tyckte det var lika roligt...
Men nu ser man nästan aldrig budskap i bakrutan. Vad hände? När försvann klisterlapparna?

Jag vaknade tidigt, gick ner och läste tidningen och åt frukost i ensamhet. Gick in till tv-soffan för stickning och Nyhetsmorgon med Jesper.



Två muddar blev det innan inhandlingen av mat.

2 kommentarer:

Muminmamman sa...

Fina!!!

Hugomamma sa...

Nu är de t om monterade....Leverans omgående. Vi får höras...