måndag 10 september 2012

Vätterns pärla





Innan återresan till stora staden Jönköping, fikade jag och kära K i Habo.



Plötsligt är det sommar ute. Strålande sol och varmt.
När jag kom till mitt Hotell Viktoria, var jag så svettig så det var bara att hoppa in i duschen.



Sedan gick jag ut på stan.
När jag var yngre var jag ofta i Jönköping, men nu är det ett tag sedan sist.
När man är med maken ser man bara tåg och stationsbyggnader, så det var trevligt med något annat, när jag nu kunde välja...



In och ut i en massa affärer, men inget fick följa med hem.
Ibland är jag ståndaktig.
Nu väntar jag bara på kollegan, så vi kan göra klart inför vår utbildning i morgon.
Hoppas kvällen blir varm och skön.

2 kommentarer:

maja sa...

Jasså du, du är i Jönköping, där var jag i fredags, på husvagnsmässa ;)

Hugomamma sa...

Jag vet! Men jag har inte hunnit med någon
garnaffär....