torsdag 27 september 2012

Med eller utan omsvep




Igår kväll, när jag hämtat mig från biläventyret, startade jag, av en händelse, ett litet nytt projekt.
Jag nystade upp den fina härvan med ullgarn i bruna färger, letade fram bok och stickor och la upp 100 maskor.
Sedan stickade jag tills jag gick och la mig.
Med eller utan omsvep heter sjal/kofta eller vad det nu är....
Man behöver inte tänka, bara sticka. Skönt ibland!
Den andra koftan kräver tanke, så de kompletterar varandra bra.

Muminmamma och jag ska på feelgood-helg nästa helg på Friibergs herrgård som Magdalena Graaf och Monas universum- bloggarna anordnar.
Det var strid på kniven att komma med, men vi lyckades.
Idag kom mer info om detta trevliga och det gör att jag längtar ännu mer till nästa helg.
Jag lovar att fotografera och berätta om det senare.
Muminmamma är på plats för jobbets räkning idag och i morgon så hon ska kolla in allt och berätta för mig. Bra att ha en spion med sig....

1 kommentar:

Muminmamman sa...

Mycket najs!