tisdag 6 augusti 2013

Idag hände det igen

I morse när jag vaknade var klockan alldeles svart. Jag gick upp och skulle tända en lampa, men det gick inte. Strömavbrott.
Klockan var 5.30...
Jag hämtade mobilen och satte den klockan på 7, så sonen kom upp i tid.
Sonen är nämligen borta över natt med gudmor nere i Eskilstuna... Vi är barnlediga igen!!!
Jag fick upp honom och sedan gick jag powerwalk med Muminmamma till Gömmaren och morgondopp igen. Vi var inte ensamma, så bikini på.


Min kropp är alldeles slut. Det märks att vi åkt bil en vecka....


När jag kom hem vid 9.30 hade strömmen precis kommit tillbaka.
Skönt att se när man duschar.

Dags att blocka nystickad sjal.
Garn: merinoull i gröna nyanser, vitt restgarn till kanten också merino. 107 gram ut.
Mönster: rätstickad sjal med ökningar i var sida varje varv och ökningar runt mittmaskan på räta varv. Kanten kommer från Dödergöks blogg.
Stickor: rundsticka nr4. Bambu 80 cm.


Här är en bättre bild på min fina döskalle-sjal som Muminmamma virkat till mig i Tilda limefärgat garn, mönster från Kungen & Majkis-bloggen.
Den passar mig perfekt!

Inga kommentarer: