måndag 12 augusti 2013

Regn och sol




I morse när jag vaknade var klockan 7. Sol men lite kallt och blåste. Men skam den som ger sig.
Jag drog på min träningskläder, tog telefon och stavar och gick ut.
Genomsvettig kom jag hem en dryg halvtimme senare. De andra sov fortfarande.
Jag sätter på friidrotts-VM och stickar klart min sjal.


Mönster: mysteriesjalen från Året Runt som Mariasgarn har gjort.
Jag har bara använt uddspetsen, 2 meter lång, 75 uddar. Plocka upp i innermaskan, jag fick 219 m. Sticka förkortade varv och avsluta med I-cordkant.
Garn: Drops Alpaca, 1 nystan turkost och 1 nystan lila. 70 gram.
Stickor: korta metallstickor 4 till spetsen och 3.5 rundsticka 80 cm i bambu.


Så var ett projekt klart och nästa påbörjades. Lotus shawl av Maria Olsson. Entrådigt ullgarn i rosa/röda toner.


Men det hade lätt att gå av, så nytt garn letas upp och jag börjar om igen.

Inga kommentarer: