fredag 9 augusti 2013

Lite ordning kanske




Det regnade i morse.
Muminmamma och jag flyttar vår powerwalk tills i morgon, kanske...
Efter inhandling av mat mm sitter jag i min ensamhet och lyssnar på Sommar med Erik Haag. Jag stickar och njuter. Jag lyssnar vidare på min podd på fler sommarprogram.


På Biltema har jag köpt CD-album. Där sorterar jag i mina rundstickor.
När jag såg idéen i Året runt, verkade det så bra. Nu vet jag inte... Men det gamla alternativet med alla i en plastlåda är heller inte bra.
Hur gör ni andra? För att förvara, hitta, använda?
Nåja, det får väl vara så här tills nästa idé kommer för mig.
Skönt att det är en vecka kvar av semestern. Det är nu jag njuter riktigt. Slappnar av.

4 kommentarer:

maja sa...

a du det där med rundstickorna, jag har också funderat på ett cd-fodral. För i en kasse huller om buller funkar ju inte heller så bra. Ha en riktigt skön sista semester vecka, en annan börjar ju jobba på måndag :P

Smycka sa...

De jag inte använder har jag kvar i dess fodral och i en sån däringa värktygsväska i tyg från just Biltema. Där fanns det många fack att sätta dem i storleksordning. Mina Knit pick/pro har jag i A5-plastfickor i en liten A5-pärm. =o) Funkar för mig. Klistrar in en länka så du ser hur jag har gjort. http://smyckasblogg.blogspot.se/2012/03/ikvall-var-bea-och-jag-pa-bio.html

Den finns fortfarande kvar i deras sortiment. Jag köpte min i mars 2012.

Kram Ulrica =o)

Pysselfarmor sa...

Ja det lät så praktiskt det där med CD-fodral, men efter att jag nämnt det på Stickstämman i Undersåker för någon vecka sedan och fick veta att det inte fungerar så bra, så får jag försöka fundera ut något annan lösning. Det är inte kul att hela tiden testa vad det är för grovlek och längd på rundstickan när man behöver en.

Hugomamma sa...

Fotofickor i pärm är näsra tips jag fått på instagram. Det SER bra kut på bild....