onsdag 14 augusti 2013

Lite virkat klart





I morse ville jag ha sällskap på promenaden så jag frågade maken. Han var inte direkt ovillig, så vi gick ut.


Vi går i en lagom takt, när vi bara ska prata och promenera. Men det känns skönt när vi är hemma och frukosten väntar.


Igår kväll pausade jag sjalstickningen när det var dags för Allsången. För mycket mönsterläsning förtar programmet.
Jag letade fram bomullsgarner. Det finns också rikligt i mina lådor.
När jag var hos Maja förra vecka virkade hon en snuttefilt. Gårdagens gratismönster genom Billigtgarn var ett mönster på just snuttefilt från bloggen Kungen & Majkis, fast Lilla My.
Jag gjorde nåt Kalle Anka-liknande med en liten mössa och näbb.


Nu färdig.
Mönster: från Kungen & Majkis omgjort till Kalle Anka
Garn: diverse bomullsgarner 74 gram. Samt fyllning i huvudet.
Virknål: 3.5 i bambu.
Hoppas att Z blir lika nöjd som jag...

Inga kommentarer: