måndag 5 augusti 2013

Varmt idag med





I morse gick jag ner strax efter 7. Inte ut och gick, utan ner och läste klart min bok.
Sommarbruden av Marita Conlon McKenna.
Allt utspelar sig i Dublin med omnejd. Då jag varit där 3 gånger känner jag igen mig och vet ungefär hur det ser ut. Jag gillar det.
När den är klar, letar jag efter en ny bok i hyllan. En deckare Viskleken, av Arne Dahl.


Maken kommer ner och vi äter frukost.
Vi åker på utflykt till Värmdö.
Fika hos Systrarna Delselius.


Det är varmt! Vi åker mot Strömma och deras outlet med lakan och handdukar.


Som en bonus hittar jag Ceannis outlet med väskor. Jag köper en liten mobilväska att ha när man inte vill ha med hela väskan...


Vi åker en sväng till Djurö och handlar lite, för att bron gick upp och det var lång kö.
Sånt kan man göra när man har semester...
Sonen ska på bio. Vi ska dricka rosé.

2 kommentarer:

maja sa...

Låter som ett ganska behagligt liv :)

Hugomamma sa...

Det är det. Dock lite varmt få vår ac lagt av. Men det gick förr och det går nu med....