söndag 18 augusti 2013

Skön sista semesterdag.





Kära väninnan Muminmamma hämtade upp mig strax efter åtta för morgonpromenad och bad.
Vi gick, som vi brukar i snabb takt till Gömmaren, drar av oss kläderna och hoppar i och simmar. Jätteskönt!


Frukosten smakade gott när jag väl kom hem igen.
Jag tog denna sista dag på semestern och stickade klart min Lotus shawl av Maria Olsson.
Tyvärr var det mer sjal än garn kvar. Sista varvet och avmaskningen fick ett annat garn, men i passande färg. Typiskt!


Nu ligger den och blir blockad med miljoner små nålar i uddarna och jag ska leta efter blocking wires efter middagen. Nån som vet var man får tag på sådana? Jag har sett i USA på ebay...
Jag har sett någon som köpt billigt tält och tagit den böjliga pinnen som håller det uppe och blockat med, men jag tänkte mig nog lite tunnare....

Inga kommentarer: