torsdag 22 augusti 2013

Lite mer mystisk stickning





Jag vet inte hur många gånger jag har börjat om på den här stickningen... 10-15...
Jag fick inte kläm på tecknen som i vissa fall var nya för mig, det fattades maskor, det var avigt osv.
Men till slut har jag fått det rätt och kommit en bit.
Det är ju något med skaft så då ska det la bli en strumpa.
Garnet är underbart att sticka i, ull och nässlor är verkligen en skön kombination.
Det går fort, det är stickor 3.5.
Mönstret heter Queens wood och finns gratis på ravelry.com och är en mysteriestickning, det kommer alltså en del i taget.
Sonen är på kanotpaddling med klassen. Han har ingen mobil med sig, så varken han eller jag kan ringa. Men idag pratade jag med väninnan M som är mamma till en klasskompis och båda levde i alla fall igår kväll.
Han kommer hem i morgon, trött och grinig säkert.
Maken och jag passade på att gå ut i stan igår efter jobbet. Vi tog ett glas rosé på Kulturhusets tak. Soligt och trevligt.
Dessutom pågår det någon slags kulturfestival där....







Inga kommentarer: