torsdag 15 augusti 2013

Utflyktsdag till Uppsala





Maken och jag har pratat om att åka till Uppsala med pendeltåget.
Det gick så där... Omfattande signalfel. Men det rättade till sig innan vi kommit så långt och vi kom fram dit vi skulle.
Lennakatten stod inne och bara solade sig.


Solen sken men det blåste kallt. Lite höstlikt faktiskt.


Vi började med fika på Konditori Fågelsång. Ett riktigt gammaldags konditori med mycket gott.


Glada med mat i magen gick vi vidare i solen. Här är Linnémuseet


Och Linnéträdgården. Vi gick inte in där.


Strax intill kom vi på att vi fortfarande har semester och beställde in lite kallt och gott att dricka.


Efter någon timme eller så var vi hungriga. Räkmacka och ett glas vitt vin.


Vi hittade till Yll & tyll där jag fick med mig fint gult JitterBug till en kofta.


Bror Hjorts staty sa hejdå till oss när vi satte oss på pendeln tillbaka hem igen.


En trevlig och skön dag som bara förmörkades av att maken glömde sin keps från Hardrock café Bogotá... Men livet går vidare.

2 kommentarer:

maja sa...

Nu fick jag en längtan till Uppsala, det var ett tag sedan jag var där. Yllotyll och Fålelsången Nice

Hugomamma sa...

Du har ju inte så långt....