fredag 16 augusti 2013

Måste läsa lite till...





För kanske en kvart sedan läste jag ut "Viskleken".
Snabbt letade jag fram näste i serien "Hela havet stormar".
Båda av Arne Dahl.
Viskleken var så där spännande att maten kan brännas vid, vatten rinna över osv för att jag var tvungen att bara läsa lite till. Bara lite....
Jag förlorar mig i spänningen, hör inget, ser inget.
Det är inte alltid så, så jag är tacksam när fenomenet inträder.
Annars så har jag inte gjort så mycket idag. Gått 6 km med stavar, handlat mat mm, målat hela uterummet invändigt. Och läst klart boken....
Det är sista dagen på semestern, sen kommer helgen. Och sedan ska man jobba igen.
Sonen sover hos kompis. Inga krav på oss. I morgon kräftskiva med grannarna.
Jag kan inte äta så mycket, men vi har fått tag på havskräftor, som jag ska njuta av. Det gäller att prioritera.
Nu lite friidrott igen. Boken får vänta tills senare.
Dobidobidooo ikväll på en TV nära mig.

Inga kommentarer: