onsdag 7 augusti 2013

Nystart




Nu har jag blockat den senaste färdiga sjalen.
Det ger mig rätt att påbörja att nytt projekt.
Igår kväll till Allsången från Skansen, tog jag tag i den nya stickningen. Mysteristickningen från Året Runt som Mariasgarn har gjort.
Men nu har jag alla 4 delarna och kan se hur den kommer att se ut.
Jag tror inte att jag kommer att sticka den som det är tänkt. Det är alldeles för mycket slätstickning för min smak mellan spetsstickningen.
Istället tror jag att jag ska använda uddspetsen och ha den som udd och plocka upp innanför kantmaskan och göra typ en Pyttipanna men med denna udden istället för bladmönstret.
Vi får se vad det blir när jag blir klar....
Idag har jag oljat in trädäcken. Både mina knän och arm är helt slut.
Men nu är det gjort! Typiskt bara att det strax efter färdigställandet började regna.

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Så spännande att se hur du gör om den. Ja det är mycket slätstickning, men jag körde på med den under STickstämman i Undersåker. Nu har jag bara en liten "snutt" kvar
och mitt bottenfärgsgarn är slut så jag får ta mönstergarnet och hitta på någon tjusig avslutning.