måndag 17 januari 2011

Varför man ger bort garn

Idag har jag haft besök av kära T, på mitt arbete. Hon fick en hel påse med garn, dvs 19 nystan.
När jag nu har varit så snäll och gett bort 19 nystan, så kanske jag kan få köpa några nya...?
Jag menar, att ge bort 19 nystan skapar ju ett stort hål i den lådan där de 19 nystanen låg förut.
Jag ska fundera på detta. Det är ju inte så att det är köpförbud, bara eget införskaffat köpstopp, vilket är en helt annan femma.
Men jag fick en tidning av kära T, som hon hade köpt dubbelt av.
I denna tidning, se ovan, finns en beskrivning på engelska om hur man stickar två strumpor på samma gång med vanliga strumpstickor och inte magic loop. Den ena strumpan i den andra...
Jag tror att det är samma fenomen som med dubbelstickning. Jag har inte provat det själv, men det ser ut på samma sätt. Man har två nystan och stickar varannan maska med den högra nystanet och varannan med det vänstra nystanet. Vet inte om jag orkar testa, vilket T ville att jag skulle göra och sen förklara för henne...
Det är alltid jag som ska vara försökskanin, när T vill lära sig nåt nytt....
Jag såg att det kommit en ny följare; Välkommen! Och självklart så är alla ni andra också välkomna hit!
Nu ska jag se hur många som dog i Midsomer igår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så glad över 19 nystan garn!!! TACK!
Det kanske blir jnästrumpor och stickor av rosenträd.... den som lever får se...

Varför jag vill att du skall pröva är att du är mycket duktigare på stickning och du har tålamod inte jag...Kram T

Anonym sa...

Det skall heta knästrumpor och ingenting annat. T