söndag 30 januari 2011

All skit kommer i klump, eller nästan...

Igår berättade jag att vi hade pratat om boxen, vad vi ska göra när vi får nedgrävt bredband och TV...Sälja den, var maken lösning.
När vi kommer hem , så har den kraschat, så från detta ögonblick är den ohjälpligt död eller på semester på heltid...Återstår att se på kabel-TV, men utan att kunna spela in. Hur man nu ska överleva detta grymma öde.
Vidare så gick toapappershållaren sönder på övervåningen, eller i alla fall sprinten i locket.
När sedan maken plockar ur disken från diskmaskinen, så har mitt favoritglas, som jag alltid dricker cider ur, gått sönder.
Så TTT hände igår. Vad ska gå sönder idag? (TTT= tre trasiga ting)
Men idag skiner solen så man ser allt damm. Om man tittar. Nu gör jag det inte särskilt ofta, men maken påpekade det. Jag erbjöd honom att fram dammtrasan, han avböjde artigt, men bestämt.
Den får alltså vila tills en annan helg. Men jag dammsög i övervåningen, för det hoppade fram dammråttor stora som elefanter, eller kanske lite mindre, vem mäter???
Maken och jag tog oss utanför den dammiga sfären och promenerade i vårsolen. Det var nästan så att solen värmde...
Så här ser förresten mössan ut, när den är klar.
Den känns som om den är lagom tjock, nu när det inte är lika kallt som förut.

2 kommentarer:

maja sa...

snygg mössa,
Hoppas ni klarar er ifrån fler trasiga saker :)

Hugomamma sa...

Tack! Nej inget gick sönder, bara jag blev snorig...