tisdag 25 januari 2011

Nästan besök från utlandet...

Idag kom kära väninnan A upp från Malmö. Det är nästan som besök från utlandet...
Nej, jag bara skojade, jag förstår nästan allt hon säger.
Nåväl, innan jag träffar henne i stan, pratar jag med sonen som fortfarande är snorig och därför hemma...
Han hade ätit lunch, långt om länge, men gråtit så mycket att han kräkts.
Han har tappat bort sin nya Ipod touch. Hemma, inne, igår.
Med tanke på att en ipod inte kan låsa upp dörrar och gå ut och vi inte haft besök, varken önskat eller oönskat, sen han filmade sin hamster igår, ansåg jag att det inte var någon katastrof. Eller i alla fall ingen större katastrof.
Jag skickade runt honom i huset för att leta på alla tänkbara och otänkbara ställen. Bla pappersreturen i källaren, där den inte fanns....
Jag åkte till stan och hämtade operabiljetter och för att träffa A.
Vi gick och åt på Drottninghof på Drottninggatan, mitt emot biografen Skandia.
Bäst som vi sitter där och äter ser vi en hel hög med kändisar, bla Janne Loffe Karlsson... Det är visst galapremiär på filmen Gränsen.
När vi ätit upp vandrar vi genom stan till Åhlénshuset, där jag, av en händelse, råkar köpa två halsband som det först är sänkt pris och sen 30% på reapriset. Det andra halsbandet var nästan gratis...!
Efter en fika, skiljs vi åt och hon går till sitt hotell och jag åker hem till katastrofzonen.
När jag väl kommer hem, så har maken och sonen hittat ipoden och lugnet råder åter i huset.
Så liten pryl och så stor katastrof....

Inga kommentarer: