tisdag 11 januari 2011

Lite varmt runt halsen...

Bara för att jag inte la ut någon bild på denna snodd igår, så ringde kära T och ifrågasatte detta beslut.
Nu var den ju inte klar förrän igår kväll, efter det att jag hade gjort inlägget. Men vad brydde hon sig om det??!
Snodden är i alla fall stickad av Opalgarn, stickad på stickor 2.5 på 20 maskor, tre strumpstickor med 6m,7m,7m på varje sticka, så långt som man orkar.
I ändarna har jag först stickat tre maskor i varje maska. Sen har jag stickat två varv utan ökning. På nästa varv stickade jag två maskor i varje maska. Sticka två varv utan ökning. Avmaska på nästa.
Plocka upp maskor i andra ändan och gör samma sak där.
Ca 50 gram har det gått åt som den är här.
Jag har precis rört ihop en romsås som vi ska ha till laxen och kokt potatis. Men den är så god, så jag har lagt lite på en hård smörgås och smaskar i mig. Den som är lika sugen som jag kan blanda 3 dl creme fraiche med en hackad rödlök, en burk kaviar eller rom eller liknande som man gillar, krydda med salt och peppar och rör om. Låt stå en stund så löken sätter sig. Sen är det bara att moffa i sig.
Jag kanske ska börja lägga ut recept också...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! du lyckades riktigt bra med "korven". Färgen gillade jag med. Kram T

Hugomamma sa...

Den blev lite för kort...Men annars är den bra