torsdag 6 januari 2011

Nu är de här!!!

Sonen åker skidor med kompisen N i Flottsbro.
De kommer bara att åka halva dagen, sen kommer snön och de orkar inte en hel dag.
Det är bara det att snön kom nu och de har bara åkt en dryg timme.
Nu är det ju två tolvåringar som åker och ingen mamma, som jag, som tycker att det är jobbigt med vinande snö. Och så har de glasögon...Men utan vindrutetorkare.
Vi har bara lämpat av dem i backen, sen åkte maken och jag och handlade. Mat. Och en massa gott. Glass.
Så nu sitter vi säkert inomhus och tittar ut på snön som öser ner. Om den nu kan det...
Och så dricker vi te och kaffe och äter...
Japp, vi äter semlor. Maken på grön tallrik och jag med varm mjölk och kanel.
Semmelpremiären i år är ovanligt sen. Den enda regeln jag har är att nyårsafton ska vara passerad. Varför, vet jag inte, men så är det. Sen är det fritt fram!
Kan en helgdag vara bättre?
En längdskidtävling pågår ett par timmar, så sysselsättning saknas inte heller. Man kan ju både läsa en bok, sticka eller sova en stund.

Inga kommentarer: