torsdag 27 januari 2011

Allting har stannat av

Jag sa för ett tag sen att jag hade startat ett nytt projekt som jag skulle visa senare.
Nu är det senare. Här är projektet; en mössa i Fame Trend. Men inte är den klar, trots att det gått så lång tid sen det inlägget, säkert två veckor...
Jag har liksom inte fått tummen ur och varit så trött, så stickning inte kommit på frågan...Konstigt!
Nu är det bara jag själv som ska ha mössan, men det är också nu det är kallt...Och så lång tid borde det inte ta, ca två timmar till eller så...
Kanske blir den klar i vinter, annars nästa...
Igår bara sov jag hela eftermiddagen och vaknade precis innan maken kom hem, så jag hann börja med maten. Men inte mer...
Det är inget roligt att vakna varje morgon klockan fyra (4).
Jag känner igen mig i Monas blogg. Hon vaknar lika tidigt, hon med...
Fem och en halv timmes sömn är alldeles för lite för mig, även om jag sover tjugo minuter i soffan varje eftermiddag.
Vad ska jag göra?
Kanske sluta dricka te klockan åtta...Kan ju faktiskt dricka det en halvtimme tidigare...Men annars? Jag vill ju inte börja med piller...
Jag ska vara ledig på sportlovet, vecka nio, kanske kan jag komma till rätta med sömnen då. Det är nämligen inget problem på helgerna, då sover jag åtminstone till klockan sex. Nej, det är vardagarna som är värst!
Jag kanske ska städa huset varje dag, då blir man ju dödstrött, för det är så tråkigt...
Ja, jag kommer säkert på nåt....
Och kära muminmamman; att åka med din son på hockeyträning en lördag eller söndag klockan 7 är inget alternativ! Jag har fostrat min son till att inte gilla sport, som en öm moder måste åka med och titta på, du kan få lite tips om hur man gör....

4 kommentarer:

Muminmamman sa...

Kära Hugomamma! Du kanske har samma diagnos som bloggerskan du refererar till ;-) Nu vill jag i all välmening lämna ett tips: match kl 8 på söndag, p 02/03 - i Vendelsö. Ett mer hälsosamt atlernativ än att städa huset varje dag du vaknar tidigt, i alla fall om du inte vill fostra en städneurotiker...

Hugomamma sa...

Man jag kan tjäna pengar på mitt städande...Och det är lite varmare än att sitta i en ishall och huttra...
Städneurotiker är det ingen risk att sonen blir, jag tror att han är immun...

Anonym sa...

Men jag har ett lite längre perspektiv, serrö. Jag hävdar bestämt att det ligger mer pengar i hockey än i städbranschen, och med tanke på min statliga anställning ser jag det helt enkelt som en investering/pensionssparande ;-)

Hugomamma sa...

Frågan är väl om du uppnår pensionsåldern, om du måste stå i en kall och dragig ishall...
Då är ju allt förgäves...