lördag 8 januari 2011

Annat än bara stickning

Det finns andra saker som intresserar mig, förutom stickning.
Jag har startat en ny bok, Vyssan lull, av Carin Gerhardsen. Den ingår i Hammarby-serien, som jag tidigare har läst två böcker ur.
Det är ganska skönt, när man läser en serie av böcker med samma personer i. Man känner dem liksom...
Sen sitter jag i ett hörn med en Allers, som har en massa korsord. Det var ett tag sen jag tog mig tid för denna avkopplande  sysselsättning, men det är ganska rofyllt. Om man får ut det, vill säga...Annars är det frustrerande och jag tänker på det hela tiden, även när jag gör annat. Kan lätt bli maniskt...
Då kan det vara skönt att starta en ny stickning, trots allt...
Vad det ska bli, får ni se....Det är en härva Opal-garn och stickor 3...20 maskor....Någon som är nyfiken?? Är du nöjd nu, T????

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är jätte nöjd!!! Synd att inte jag har blog att visa upp mitt alster i samma tema, men du kan föreställa ändå eftersom du vet vilket garn.

Om böcker; Stod i affären idag och höll i handen exakt samma bok men tänkte att det var synd att har inte läst de två första...
Har du möjligtvis dessa två första till låns???
Och då fortsätter att sticka eller hur? Kram T

Hugomamma sa...

Visst kan du låna dem och den senaste, när jag är klar. Kan du inte skicka en bild på ditt exemplar till min telefon?