måndag 3 januari 2011

Ja, så är man på G igen

Här är det första alstret för året klart. Sjal i Fame Trend med liten volangkant.
Den är stickad som de senaste sjalarna jag har gjort, dvs ökar i mitten varje rätt varv och i sidan varje varv.
På nästa varv har jag stickat den ökade maskan (omslaget) i den bakre delen av maskan, så det inte blir något stort hål....
Jag vet inte hur mycket garn det gick åt. Jag hade kvar lite från den virkade sjalen från i höstas och sen fick jag påbörja ett nytt nystan.
Det är stickor 4 (på räta varven och 4.5 på de aviga eftersom jag stickar aviga hårdare...)
Här är det inga nyårslöften om ett bättre liv.
Jo, där fanns visst ett blomkålshuvud, som smugit sig ner i vår vagn. Undrar vem som lagt det där...?
Nej, så här illa är det inte varje dag. Sonen ska fira sin 12-årsdag lite i efterskott, med kompisarna som börjar få lite tråkigt.
I morgon hyr vi några filmer, hämtar pizza och sen vräker de i sig chips, godis, coca-cola och fanta tills de mår lite illa. Då kan de gå hem...
Det är inte så lätt att fylla år vid jul eller i nära anslutning till jul. Det är därför vi sparade hans kalas tills lovet. Det är inte kul med för mycket ledighet, och ett bra tillfälle att samla kompisarna igen, innan skolan börjar.
Maken jobbar igen, så jag ska försöka fixa till en inbjudan om fika hos en kompis som bor nära, så kan illbattingarna klara sig själva.
Jag ska inte ställa frågan om hur mycket som kan hända med 7 st tolvåringar på ett par timmar. Det lär jag bli varse om...
Nu ska jag njuta av lugnet före stormen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ditt första alster i år är läcker. Jag måste pröva efter knästrumpor som jag håller på med nu!!!!
Kram T