torsdag 20 januari 2011

Irriterande med resor som tar slut förtidigt

I morse, när jag åkte till jobbet, var jag i sluttampen på min bok. Jag hade inte många sidor kvar, när jag plötsligt var framme vid min hållplats och var tvungen att stoppa ner boken i väskan.
Jag snabbade mig till min plats och medans datorn startade upp, läste jag snabbt de sista fem sidorna.
Så där, ja! Då var den klar.
Men jag är fortfarande i ovisshet om vem mördaren var...eller kanske inte...
Nu när jag väl kom hem igen, så plockade jag fram nästa bok som ska ner i väskan för morgondagens resa.
Nämligen denna boken; Fladdermusmannen, av Jo Nesbö.
Jag vet inte om jag läst något av honom innan, men den går säkert att läsa och ha behållning av.
Idag kom det lite snö tillbaka. Det var nästan säkert att det skulle komma snö idag.
Igår samlade de nämligen upp det mesta av snön som legat och varit i vägen på vägen. Nu kan man äntligen gå på sidan och inte i mitten, bilar kan mötas utan att köra upp på en uppfart. Kort sagt, det fanns nästan ingen snö, som var i vägen.
Tills nu i eftermiddag, då det faller ett lätt puder. Men det vet man ju vad som blir av ett lätt puder i längden...
Det blir stora berg av snö. Kanske inte idag, men till slut så blir det det ändå...
Kanske ska leta fram min värmepistol och en förlängningssladd.


Inga kommentarer: