fredag 14 januari 2011

En annorlunda bok

Den förra boken var så spännande, så jag höll på att åka förbi min station med tåget...
Nu har jag fått tag på en lite annorlunda bok; Känner vi varann?, av Karen Sheppard.
Jag har inte kommit längre än att mamman mördades och sonen hittar henne...Men den verkar bra.
Jag vaknade otroligt tidigt, så jag var klar vid den tiden jag brukar gå upp, dvs kvart över fem.
Jag satt på tåget strax efter sex. När jag då kommer i god tid till jobbet, så fungerar inte alla datasystem, men vad gör det? Det finns massor av annat man kan göra. Som att dricka te med kollegor som lider av samma sak som jag, obrukbara datasystem.
Men det är också viktigt, att vara sociala.
På vägen hem, hade jag lite tid innan tåget gick. Jag gick förbi ett bageri och köpte stenugnsbakade baguetter som luktar underbart. Det var svårt att sitta på tåget en halvtimme utan att bryta av en bit. Men jag klarade det.
Eftersom dagen började så tidigt är jag lite trött nu, så jag tänkte sova en liten stund innan maken kommer hem.

Inga kommentarer: