söndag 16 januari 2011

Var är julen?

Här är julen!
I vår kökssoffa ligger den nerpackad. Eller i varje fall det mesta. Julgranen finns i källaren.
Kanske byts den ut till nästa jul, men troligtvis inte.
Den har varit med tretton jular och is still going strong. Enligt maken.
Jag skulle vilja köpa en ny. Kanske en levande och ha i uterummet.
Eller en rosa...Men då skulle det bryta för mycket mot mina våra julgranskulor i rött och guld.
Men man kanske kunde köpa nya i silver...Hm, det tål att tänkas på. Rött, silver till en rosa gran. Ja, det skulle nog funka.
Eller så kan vi ha den rosa i uterummet...För att pigga upp sig på morgonkvisten, när man tittar ut.
Annars så händer det inte så  mycket här hemma.
Sonen ska plocka ur sin bokhylla, så vi kan fixa med hans tapeter. Men det händer inte så mycket på den fronten, förutom när han hör att någon är på väg uppför trappan. Då reser han sig från datorn och låtsas att se VÄÄÄLDIGT upptagen ut.
Men jag känner honom och framför allt så hör jag allt.
Maken och jag sitter i varsin soffa och kollar på TV och läser och stickar. Ja, inte maken, men väl jag.
Och snart är det fika. Bara skidtävlingarna kan börja snart.

4 kommentarer:

4U2 sa...

Så avundsjuk jag blir som måste göra detta NU!

maja sa...

Jag har en precis lika jubonad som du. Den som ligger överst på din julhög, den vann Per förra julen på något lotteri. ;)

Elsy sa...

Skönt när julen är bortplockad.Gjorde det förra helgen
Elsy

Hugomamma sa...

Ja, vi är lite sena. Men om maken hade fått bestämma, vilket han inte får, så hade granen stått kvar där än...